دسته بندی اخبار و رویدادها
اخبار و رویدادها
کد مطلب : 911  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 647   |   تاریخ درج: جمعه, تير 25, 1400   |   ساعت: 01:01 ب.ظ

 

برگزاری جلسه هم اندیشی کارگزاران بیمه شمالغرب با مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی جمهور

جلسه هم اندیشی کارگزارن رسمی بیمه شمالغرب کشور با دکتر محمدجواد آقاجری مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مهرزاد خانسری، معاون وی به همت انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.


جلسه هم اندیشی کارگزارن رسمی بیمه شمالغرب کشور با دکتر محمدجواد آقاجری مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مهرزاد خانسری، معاون وی به همت انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

در این جلسه که به صورت آنلاین نیز برگزار می شد، کارگزاران بیمه آذربایجان شرقی به صورت حضوری و آنلاین ، کارگزاران بیمه استان های آذربایجان غربی و اردبیل نیز از طریق ارتباط اینترنتی مشکلات خود را با مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای در میان گذاشتند.

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه با اشاره به نقش و اهمیت کارگزاران در صنعت بیمه گفت: نماینده ها و کارگزاران بیمه می توانند ضریب نفوذ بیمه در کشور را افزایش دهند و اخیرا نیز با اعطای مجوز های کارگزاری برخط در این زمینه قدم های بزرگی برداشته ایم.

محمدجواد آقاجری تاکید کرد: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گوش شنوایی دارد و همیشه به نظرات فعالان حوزه بیمه اهمیت می دهد. اگرچه برخی از خواسته ها نیازمند اصلاح قانون است که در حوزه مجلس باید صورت گیرد و بیمه مرکزی تنها می تواند پیشنهاد دهنده و پیگیر این موضوع باشد.

وی افزود: در زمینه آیین نامه ها و مقررات بیمه ای تلاش می کنیم تا با توجه به نظرات مطرح شده، اصلاحات لازم را انجام دهیم و این آیین نامه ها در زمان عملیاتی شدن، محک خورده و ایراداتشان مشخص می شود.

آقاجری با بیان اینکه حل مشکلات گریبانگیر عموم کارگزاران بیمه، در اولویت بیمه مرکزی قرار دارد، گفت: تلاش می کنیم تا با رفع مشکلات، کارگزاران بیمه بتوانند جایگاه واقعی خود را به خصوص در روش های نوظهور فروش بیمه از جمله فروش آنلاین کسب کنند.

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برخورد اخیر با استارتاپ های بدون مجوز فروش آنلاین بیمه در این راستا بود و به نظر می رسد که کارگزاران نیز که دارای دانش بیمه ای هستند، باید با ورود به این عرصه، پیش دستی کرده و کار را در دست بگیرند.

آقاجری تاکید کرد: استارتاپ های بدون مجوز با دادن تخفیف های آنچنانی و روش های غیرقانونی جو حاکم بر عرضه خدمات بیمه ای را مسموم کرده بودند و امیدواریم این نظارت های سختگیرانه جو حاکم بر فروش بیمه را بهتر کند.

وی همچنین گفت: نگاه ما باید به صنعت بیمه بلندمدت باشد و باید بدانیم که صنعت بیمه در ثبات اجتماعی کشور نقش ویژه ای دارد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه استان آذربایجان شرقی نیز با بیان مشکلات کارگزاران رسمی بیمه کشور، گفت: تصویب آیین نامه ها در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بدون حضور تاثیرگذار نماینده ای از نمایندگان و کارگزاران بیمه صورت می گیرد که همین موضوع سبب می شود، بعضا این آیین نامه ها مشکلاتی را در اجرا برای فعالان حوزه بیمه فراهم کند.

ایوب توحیدنیا تصریح کرد:  این در حالیست که اگر در جلسات کارشناسی بیمه مرکزی وکمسیون تخصصی شورای عالی بیمه  نماینده ای از طرف دو قشر نماینده های بیمه و کارگزاران بیمه با حق رای حضور داشته باشد، تا بتوان به تصویب آیین نامه های بهتر و موثرتر کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: قانون های بیمه مراحل پیچیده ای برای اصلاح دارند ولی آیین نامه ها در حوزه بیمه مرکزی هستند و کارگزاران بیمه کشور این انتظار دارند که مشکلات مطرح شده که مورد تایید مدیران بیمه مرکزی نیز هست، هر چه سریعتر مرتفع شوند.

توحیدنیا در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: کارگزاران از نزدیک مشکلات صنعت بیمه را لمس می کنند و می توانند علاوه بر انتقال این مشکلات به بیمه مرکزی، بازوی توانمند بیمه مرکزی برای حل مشکلات باشند.

در ادامه این نشست هم اندیشی، کارگزاران بیمه حاضر در جلسه و کارگزارانی که به صورت آنلاین حضور داشتند، مشکلات خود را مطرح کردند.

شرط 3 سال سابقه بیمه ای برای درخواست مجوز کارگزاری برخط و 5 سال سابقه بیمه ای برای درخواست مجوز کارگزاری غیر برخط و اجحافی که به این طریق به کارگزاران غیر برخط می شود، از جمله بحث های مطرح شده در جلسه بود.

بلوکه شدن کارمزد کارگزاران توسط برخی از شرکت های بیمه ای به دلایل اختلاف حساب بیمه گذار و بیمه گر ،یا عدم پرداخت حق بیمه به خصوص در بیمه های گروهی درمان تکمیلی توسط بیمه گذار، عدم افزایش سقف پلکانی کارمزدها متناسب با تورم و میزان افزایش نرخ بیمه ها ، منع کارگزاران از تشکیل تیم های فروش بیمه های عمر، نرخ دهی متفاوت شرکت های بیمه ای برای کارگزاران و نماینده های بیمه و پیامک های تمدید بیمه های شخص ثالث که در آن به نام وکد کارگزار معرف اشاره نمی شود، از جمله مشکلات کارگزاران بیمه کشور بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین پیشنهادی برای اصلاح آیین نامه 92 برای اعطای مجوز به کارگزاران مختص بیمه عمر و نیز درخواست تعلیق وحذف بند شش آیین نامه 3/92 وموافقت با طرح مجدد در کمسیون تخصص شورای عالی بیمه در این جلسه به بیمه مرکزی ارائه شد.

گفتنی است، جلسه هم اندیشی کارگزاری رسمی بیمه شمالغرب کشور با مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در محل سالن جلسات شعبه تبریز بیمه تعاون برگزار شد.

نظرات (0)

 
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟