دسته بندی اخبار و رویدادها
اخبار و رویدادها
کد مطلب : 919  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 480   |   تاریخ درج: چهارشنبه, آذر 10, 1400   |   ساعت: 09:27 ب.ظ

 

بررسی ظرفیت های صنعت بیمه در طرح های توسعه ای استان و رونق تولید

در دیدار مدیرعامل شرکت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط آینده نگر تبریز و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی که در آستانه 13 آذر، روز ملی بیمه برگزار شد، ظرفیت های صنعت بیمه در طرح های توسعه ای استان آذربایجان شرقی و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله رفع موانع و رونق تولید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


در دیدار مدیرعامل شرکت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط آینده نگر تبریز و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی که در آستانه 13 آذر، روز ملی بیمه برگزار شد، ظرفیت های صنعت بیمه در طرح های توسعه ای استان آذربایجان شرقی و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله رفع موانع و رونق تولید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط آینده نگر تبریز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بالای صنعت بیمه برای کمک به توسعه اقتصادی کشور، گفت: خوشبختانه این روزها برنامه ریزی های خوبی در کشور و در سطح استان برای توسعه همه جانبه صورت می گیرد اما مشاهده می شود که صنعت بیمه در این برنامه ها تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. 
ایوب توحیدنیا افزود: صنعت بیمه به عنوان یک صنعت حامی می تواند نقش اساسی در حمایت از تولید در استان داشته و بیمه می تواند به عنوان یک پیوست در برنامه ها و پروژه های توسعه ای استانی و ملی استفاده شود. 
رئیس انجمن صنفی کارفرمائی کارگزاران رسمی بیمه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: کارگزاران بیمه در واقع مشاور امین شرکت ها، سازمان ها و ادارات هستند و اگر نقش کارگزاران برای صاحبان صنعت و تولید تبیین شود، بدون شک به بهره وری بیشتر در استان خواهیم رسید. 
توحیدنیا خاطرنشان کرد: کارگزاران بیمه آمادگی این را دارند که به عنوان حامی و مشاور در کنار پروژه های بزرگ استانی و ملی باشند.
بنیانگذار استارتاپ  بیمه سی در بخش دیگری از این دیدار بر لزوم حمایت از استارتاپ های فعال در استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که استارتاپ های مشابه در استان هایی چون تهران، مشهد و اصفهان مورد حمایت قرار گرفته و در سطح ملی مطرح شده اند و در صورت عدم حمایت از استارتاپ های استانی، نمی توان در سطح ملی با سایر استارتاپ های مشابه رقابت کرد. 
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: فرهنگ بیمه و ضریب نفوذ بیمه در استان در سطح قابل قبولی نیست و نیاز داریم که این صنعت بیش از این در جامعه و به خصوص بخش هایی چون صنعت و کشاورزی تبیین شود. 
دکتر داود بهبودی عنوان کرد: دانش بیمه ای و تجربه ای که کارگزاران بیمه در استان دارند، می تواند کمک بزرگی به نهادینه شدن فرهنگ بیمه در سطح جامعه باشد. 
وی خاطرنشان کرد: تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان شرقی اقدام ارزشمندی است که در سال های اخیر توسط کارگزاران بیمه و سایر فعالان این حوزه صورت گرفته است و نقش بیمه در توسعه استان قابل چشم پوشی نیست. 
بهبودی در زمینه لزوم ترغیب ادارات و شرکت های استان برای نگه داشتن منابع بیمه ای در آذربایجان شرقی، گفت: اگر بتوانیم مزایای ماندن منابع و درآمدهای بیمه ای در استان را به درستی تبیین کنیم، بدون شک فعالان حوزه های صنعت، تولید و مسئولان استان از آن استقبال می کنند.  
وی در پایان تاکید کرد: توسعه پایدار استان و توسعه منطقه ای بدون توجه به صنعت بیمه امکانپذیر نیست و پروژه های بزرگ و کوچک استان نیاز به پیوست بیمه ای دارند. 
در پایان این دیدار پیشنهاد تشکیل کارگروه بیمه ای برای کمک به برنامه های توسعه ای استان آذربایجان شرقی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
گفتنی است، شرکت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط آینده نگر تبریز به عنوان اولین شرکت کارگزاری بیمه شمالغرب کشور و اولین کارگزاری بیمه دریافت کننده مجوز برخط ایران از 2 سال گذشته استارتاپ بیمه ای «بیمه سی» را به عنوان استارتاپ مقایسه و خرید آنلاین بیمه نامه راه اندازی کرده است و با استقرار در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال 1399 به عنوان فناور برتر استان برگزیده شده است.

نظرات (0)

 
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟