دسته بندی اخبار و رویدادها
اخبار و رویدادها
کد مطلب : 941  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 590   |   تاریخ درج: چهارشنبه, ارديبهشت 27, 1402   |   ساعت: 12:13 ب.ظ

 

افزایش 30 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1402

هر ساله با توجه به میزان تورم در کشور، نرخ دیه توسط قوه قضاییه تعیین و به بیمه مرکزی و سایر نهادهای مرتبط ابلاغ می شود. بیمه مرکزی نیز موظف است که بر اساس نرخ جدید دیه و سایر شرایط اقتصادی و اجتماعی، نرخ بیمه شخص ثالث در سال جدید را مشخص و به شرکت های بیمه ابلاغ کند. اقدامی که در سال 1402 نیز صورت گرفته است.


هر ساله با توجه به میزان تورم در کشور، نرخ دیه توسط قوه قضاییه تعیین و به بیمه مرکزی و سایر نهادهای مرتبط ابلاغ می شود. بیمه مرکزی نیز موظف است که بر اساس نرخ جدید دیه و سایر شرایط اقتصادی و اجتماعی، نرخ بیمه شخص ثالث در سال جدید را مشخص و به شرکت های بیمه ابلاغ کند. اقدامی که در سال 1402 نیز صورت گرفته است.

 

30 درصد افزایش نرخ بیمه شخص ثالث

اگرچه افزایش نرخ دیه در سال 1402 به میزان 50 درصد بود اما بر اساس سیاست های بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث بسیار کمتر از این میزان و به میزان 30 درصد افزایش پیدا کرد. اگرچه بر اساس وضعیت اقتصادی کشور، افزایش 30 درصدی نیز به مذاق بیمه گزاران خوش نیامده است اما از سوی دیگر شرکت های بیمه ای نیز منتظر افزایش به مراتب بیشتری بودند.

نه فقط افزایش نرخ دیه، بلکه با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات و دستگاه‌ها، تغییر ناوگان خودرویی کشور، وضعیت جاده‌ها و وضعیت سلامتی، میزان ریسک افراد حقیقی و حقوقی بالا رفته و بیمه‌گران ناچارند که نرخ حق بیمه را افزایش دهند.

 

علاقمندی بیشتر به بیمه اقساطی

تقریبا تمام شرکت های بیمه ای شرایط خرید اقساطی را برای بیمه شخص ثالث تعیین کرده اند و بر اساس سیاست های خود سعی در جذب مشتری بیشتر و سهولت در پرداخت مشریان دارند. با توجه آمار دو ماه ابتدایی سال 1402 و بر اساس شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، انتظار می رود که امسال تعداد افراد بیشتری نسبت به خرید اقساطی بیمه شخص ثالث اقدام کنند و آمار فروش اقساطی رشد داشته باشد.

همچنین به نظر می رسد که شرکت های بیمه ای شرایط خرید اقساطی سال گذشته خود را به روزتر کرده و با قراردادن شرایط آسانتر باعث شوند که بیمه شخص ثالث از سبد خانوارها خارج نشود.

 

حدود قیمت بیمه شخص ثالث در سال 1402

بر اساس مبالغ اعلامی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، حق بیمه پایه شخص ثالث (بدون احتساب جریمه‌ها و تخفیف‌ها) خودرو‌های چهارسیلندر شامل پیکان و پراید، معادل 3 میلیون و 609 هزار تومان در نظر گرفته شده است. قیمت بیمه شخص ثالث یک خورو چهار سیلندرهای دیگر نیز در سال ۱۴۰۲ با همین روش به حدود چهار میلیون و ۲۴۲ هزار تومان می‌رسد. این عدد را برای خودرو‌های صفر کیلومتری که از کارخانه بیرون می‌آیند محاسبه می‌کنند. اگر خودرویی بخرید که صفر کیلومتر نیست، اما تخفیف بیمه شخص ثالث هم ندارد، باید حق بیمه پایه شخص ثالث را بپردازید. همچنین اگر در سال های گذشته تصادف و حادثه ای را در شرکت های بیمه ای ثبت نکرده باشید می توانید از تخفیف تا 70 درصد بیمه شخص ثالث نیز استفاده کنید.

 

ضرورت بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث از جمله بیمه های اجباری در کشور است که بر اساس اجبار در خرید آن در صورت عدم تمدید جریمه روزانه شامل رانندگان و دارندگان خودرو می شود. بر همین اساس، بهتر است که چند روز مانده به اتمام این بیمه نامه، نسبت به تمدید آن اقدام کنید. از سوی دیگر با توجه به افزایش فوق العاده بالای قیمت خودروها و قطعات خودرویی و افزایش نرخ دیه و هزینه های درمانی، نداشتن بیمه شخص ثالث در یک حادثه غیر قابل پیش بینی می تواند صدمات جبران ناپذیری به شما و خانوادتان وارد کند.

 

خرید بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین

بیمه شخص ثالث از جمله بیمه هایی است که به راحتی امکان خرید آنلاین آن بدون نیاز به مراجعه حضوری محیا شده است. سامانه پاساژ بیمه نیز به عنوان سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه این امکان را برای شما فراهم کرده است که بیمه نامه های مورد نیاز خود از جمله بیمه شخص ثالث را از نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه در سراسر ایران و از حرفه ای های صنعت بیمه خریداری کنید تا با خیال آسوده از رانندگی خود لذت ببرید.

نظرات (0)

 
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟